ديجيتال ماركتينگ
طراحي سايت

بهينه سازي سايت
بهينه سازي سايت يا سئو سايت مهمترين بخش پس از طراحي سايت و يا طراحي فروشگاه اينترنتي براي شركت ها و كسب و كارها است. سئو يا SEO برگرفته از عبارت Search Engines Optimization است كه به معناي بيهنه سازي سايت براي موتور هاي جستجو ميباشد.

از آنجا كه بيشتر بازديدكنندگان واقعي ، وب سايت ها را از طريق موتورهاي جستجو مي يابند ، امروزه روش هاي قرار گرفتن در رتبه هاي برترِ موتورهاي جستجو، به يك علم تبديل شده است.

سئو در اصطلاح بهينه ساختن يك وب سايت است ؛ به اين معنا كه مي توان با اعمال يك سلسله از اصول و بكارگيري فناوري بهينه سازي وب سايت ، رتبۀ يك سايت در رتبه بندي موتورهاي جستجو را بالا برد. اين امر در نتيجه موجب بازديد بيشتر از سوي كاربران اينترنتي و جذب بيشتر مخاطب است.

هدف از بهينه سازي و سئو سايت چيست؟
با توجه به اين كه بيش از 85 درصد از بازديد كنندگان سايت ها از طريق جستجوي عبارات در موتورهاي جستجو وارد آنها ميشوند ؛ اهميت بهينه سازي و سئو سايت مشخص ميشود و نميتوان از آن چشم پوشي كرد. اين مهم آنجا موردتوجه بيشتر قرار ميگيرد كه بدانيم كه بيشتر بازديد كنندگان و ورودي سايتها از طريق موتور هاي جستجو هدفمند بوده و به دنبال خدمات و محصولات شما هستند.

براي مثال فردي كه در اينترنت عبارت "خريد دستگاه ضبط صوت" را سرچ كرده و وارد سايتي ميشود به احتمال بسيار زياد به دستگاه ضبط صوت نياز داشته و قصد خريد آنرا دارد. اما فردي كه تبليغات فروش دستگاه ضبط صوت را در اينترنت و يا هر جاي ديگر ببيند احتمال نيازش به آن بسيار پايين تر و كم است.

درنتيجه ميتوان گفت كه با اين اوصاف بهينه سازي سايت و سئو سايت ميتواند به صورت مستقيم بر مقدار فروش سايتها و در نتيجه درآمد آنها را افزايش دهد.

 

انواع روش هاي بهينه سازي سايت :
بهينه سازي و سئو سايت با روش هاي مختلفي انام ميشود كه متخصصين سئو اين روش ها را به كار ميگيرند تا به بهبود ترافيك سايت ها كمك بكنند و در نهايت فروش آنها را افزايش دهند. اما برخي از روش هاي بهينه سازي علاوه بر اين كه هيچ كمكي به بهبود سئو سايت نميكنند ، ضرري پنهان و جبران ناپذير به آنها ميزنند كه در برخي موارد قابل بازگشت نيستند.

در ادامه به 3 روش بهينه سازي مرسوم در بين متخصصين سئو ميپردازيم و توضيح كوتاهي در رابطه با نحوه عملكرد آنها داده ايم.


سئو كلاه سفيد :
سئو كلاه سفيد يا White Hat SEO به مدلي از سئو گفته ميشود كه در آن تمامي قوانين و الگوريتم هاي گوگل رعايت شده و روند سئو به كندي پيش ميرود. مشكلي كه اين روش از بهينه سازي سايت دارد كندي سرعت انجام عمليات سئو و رتبه گيري كلمات است. اما مزيتي كه سئو كلاه سفيد دارد ماندگاري و پايداري سئو در اين روش است.

سئو كلاه سفيد از روش هايي است كه گوگل به وبمخستران پيشنهاد ميدهد و براي آن قوانين مشخصي را تعيين كرده است كه در Google Webmaster Guidelines ميتوانيد آنها را مطالعه نماييد.

سئو كلاه سياه :
بهينه سازي و سئو كلاه سياه يا Black Hat SEO دقيقا در تضاد با سئو كلاه سفيد است كه در اين روش تمامي قوانين و الگوريتم هاي گوگل و موتورهاي جستجو زيرپا گذاشته يا به نحوي دور زده ميشوند. اين روش بر خلاف قوانين گوگل اعلام شده و در صورت شناسايي سايت اسپم شناخته ميشود و از نتايج موتورهاي جستجو و گوگل حذف خواهد شد.

نكته قابل توجهي كه در اين روش وجود دارد اين است كه در ابتدا و بعد از انجام عمليات سئو سياه ممكن است كه نتايج مطلوب بوده و رتبه هاي كلمات دلخواه در جايگاه خوبي قرار داشته باشند اما پس از مدتي و بعد از شناسايي تخلف ها سايت با افت شديد و از بين رفتن رتبه ها مواجه ميشود. اما در برخي موارد حساس و متفاوت از سئو كلاه سياه نيز به شكلي استفاده ميشود كه در ادامه و در سئو كلاه خاكستري به آن ميپردازيم.

 

سئو كلاه خاكستري :
سئو خاكستري مدلي از سئو است كه بيشتر مورد استقبال متخصصين سئو قرار گرفته و انجام ميشود. اين مدل از سئو را نه ميتوان سئو كلاه سفيد ناميدو نه سئو كلاه سياه ؛ چرا كه بيشتر مبتني بر سئو كلاه سفيد است و از سئو كلاه سياه استفاده ميكند.

به گفته جان اندرو يكي از متخصصين سئو در آمريكا ، سئو خاكستري كساني كه خيلي به قانون پايبند نيستند و در عين حال نميخواهند كار غير قانوني انجام دهند به سراغ سئو خاكستري ميروند و در اين صورت اگر گوگل متوجه آن شود سايت شما را جريمه خواهد كرد.

اما تجربه اي متخصصين ما در شركت طراحي سايت آكادمي طراحان و متخصصين سئو در ايران و جهان در رابطه با اين موضوع داشته اند كاملا متفاوت است نتايج مثبتي از سئو خاكستري گزارش شده است

مراحل بهينه سازي سايت :
سئو و بهينه سازي سايت در حال كلي در 3 بخش كلي انجام ميشود. اين سه بخش شامل :

سئو تكنيكال (Technical SEO)
سئو داخلي (On page SEO)
سئو خارجي (Off Page SEO)
است كه هر يك به صورت اختصاصي شامل زير مجموعه هاي بسياري ميشوند كه هر كدام قابل بحث و بررسي مفصل هستند.

 

سئو فني سايت :
بهينه سازي و سئو فني سايت ابتدايي ترين و اولين مرحله از سئو است كه بيشتر آن در فرآيند طراحي سايت انجام ميشود. سئو فني شامل :

بهينه سازي فايل robots.txt
بهينه سازي ساختار سايت
استفاده از Bread Crump
پاستفاده از structured data ‌ها
بهينه سازي صفحات 404
ايجاد نقشه‌ي سايت
افزايش سرعت سايت
واكنشگرايي صفحات سايت
ssl
آدرس صفحات (url ها)
امنيت سايت
هستند. كه تمامي آنها براي سئو تكنيكال ارزشمند خواهند بود.

 

سئو داخلي :
فاز بعدي on page seo است كه بخش اعظم آن را طراحي سايت بر اساس اصول سئو و فراهم آوردن محتواي قوي شكل مي دهد. توجه به اين نكته بسيار مهم است كه طبق جديدترين الگوريتم ها و استانداردهاي گوگل توليد محتوا يكي از مهم ترين فاكتورهاي سئو در افزايش رنكينگ و رتبه سايت در بخش on page مي باشد و كاسپيد در اين راستا بخشي تخصصي از نيروهاي خبره و كارآمد جهت ارايه خدمات به مشتريان خود راه اندازي كرده است.
سئو و بهينه سازي سايت در بخش سئو داخلي شامل :

بررسي و تحقيق كلمات كليدي
بهينه سازي مدياهاي مورد استفاده در سايت
بهينه سازي لينك هاي داخلي
بهينه سازي تصاوير
بهينه سازي تگ عنوان
بهينه سازي هدينگ ها
بهينه سازي تگ توضيحات متا
بهينه سازي متا تگ كلمات كليدي
بهينه سازي محتوا
بهينه سازي ساختار URL
بهينه سازي تگ هاي بدنه
بهينه سازي كلمات كليدي
بهينه سازي تصاوير
بهينه سازي و بررسي ux و تجربه كاربري

سئو خارجي :
سومين مرحله از مراحل بهينه سازي سايت و سئو مربوط به سئو خارجي و يا Off page SEO ميباشد. اين مرحله از حساس ترين و همچنين تاثير گذارترين مراحل بهينه سازي سايت است.

سئو خارجي به اين شكل انجام ميشود كه با ايجاد لينك از سايت‌هاي مرتبط يا اصطلاحاً لينك بيلدينگ به صورت عادي و با استفاده از سوشيال مدياها ، سايت‌هاي ويديويي و سايت‌هاي مرتبط به معرفي صفحه و سايت خود در سراسر وب صورت ميگيرد. بكارگيري اصول و قوانين سئو از حساسيت خاصي برخوردار است ؛ به طوري كه اگر درست بكارگرفته نشود نه تنها باعث ارتقاء رتبۀ سايت نمي گردد، بلكه ممكن است موجب به بار آمدن زيان هايي نيز بشود.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۲۸:۳۱ ] [ زهرا علي خوش ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی