ديجيتال ماركتينگ
طراحي سايت

ديجيتال ماركتينگ چيست؟
با توجه به ميزان دسترسي امروز مردم به اينترنت، اگر به شما بگويم تعداد افرادي كه هر روز آنلاين مي‌شوند بيشتر از تصور شماست و روز به روز هم به آن اضافه مي‌شود، باور مي‌كنيد؟

در واقع، طبق تحقيقات جهاني، استفاده “ثابت” از اينترنت در ميان بزرگسالان فقط در سه سال گذشته ۵ درصد افزايش داشته است. اين افزايش استفاده از اينترنت باعث شده كه نوع خريد مردم نيز از خريدهاي فيزيكي و حضوري به خريد آنلاين تغيير كند.

در اين ميان اين بازاريابي بوده است كه در هر دو نوع خريد ارتباط شما را با مخاطبان و مشتريان حفظ كرده است و راهي براي فروش بيشتر شما بوده است. امروزه مفهوم بازاريابي با قديم فرق كرده است و بستري به اسم اينترنت محلي است كه كسب و كارها به دنبال فروش و معرفي برند خود هستند.

ديجيتال ماركتينگ يا همان بازاريابي ديجيتال به هر شكلي از بازاريابي كه به صورت آنلاين انجام مي‌شود، گفته مي‌شود.

در بسياري از شركت‌ها و سازمان، ديجيتال ماركتينگ به عنوان يك روش واقعاً موثر براي جذب، تعامل و همچنين فروش آنلاين، استفاده مي‌شود. اما هستند كساني كه هنوز هم سوالات زيادي در مورد بازاريابي ديجيتال دارند و دوست دارند تا بيشتر درباره اين مفهوم بدانند. بنابراين، تصميم گرفتيم به سؤال تمام آنها پاسخ دهيم. بنابراين، تعريف ديجيتال ماركتينگ چيست؟

ديجيتال ماركتينگ چيست؟
ديجيتال ماركتينگ شامل تمام فعاليت‌هاي بازاريابي مي‌شود كه از طريق بستري به نام اينترنت صورت مي‌پذيرد. مشاغل از كانال‌هاي ديجيتال مانند موتورهاي جستجو، شبكه‌هاي اجتماعي، ايميل و ساير وب‌سايت‌ها براي ارتباط با مشتريان فعلي و احتمالي خود استفاده مي‌كنند.

يك ديجيتال ماركتر ممكن است بگويد كه ديجيتال ماركتينگ و بازاريابي درونگرا مفاهيم يكساني دارند، اما در اصل تفاوت‌هاي جزئي در اين دو وجود دارد.

نقش ديجيتال ماركتينگ در شركت‌ها چيست؟
بازاريابي سنتي معمولا به اين صورت است كه تبليغات به صورت چاپي، ارتباط تلفني با مشتريان يا به صورت فيزيكي و حضوري انجام مي‌شود، اما نقطه مقابل آن بازاريابي ديجيتال كاملا به صورت آنلاين و الكترونيكي رخ مي‌دهد. اين بدان معناست كه شركت‌ها و برندها امكانات بسيار بيشتري براي دسترسي به مشتريان بيشتر از جمله ايميل، ويدئو، شبكه‌هاي اجتماعي و موتورهاي جستجو در اختيار دارند.

در تمام مراحل ديجيتال ماركتينگ (Digital Marketing) آگاهي از برند حرف اول و آخر را مي‌زند و يك اصل به شمار مي‌آيد. در دنياي آنلاين امروز، تمام كسب و كارها وب‌سايت دارند و داشتن وب‌سايت را از واجبات كسب و كار خود مي‌دانند. حتي اگر وب‌سايت نداشته باشند، سعي مي‌كنند تا در شبكه‌هاي اجتماعي يا ديگر كانال‌ها حضور پررنگي داشته باشند. محتواي ديجيتال و بازاريابي آن به قدري در ميان كسب و كارها رايج است كه اكنون مصرف كنندگان از كسب و كارها انتظار دارند تا يكي از ابزارها ديجيتال را در اختيار داشته باشند و بسياري از كسب و كارها اين ابزارها را راهي براي جلب اعتماد مشتري مي‌دانند.

اگر بخواهيم به صورت خلاصه در مورد اهميت ديجيتال ماركتينگ براي شركت‌ها بگوييم، به عنوان يك مالك كسب و كار براي اينكه در بازار و در ميان رقبا بتوانيد خود را برجسته‌تر كنيد، بايد در پروسه استخدام خود به افراد ماهر در ديجيتال ماركتينگ اهميت دهيد و از ترفندها و علم ديجيتال ماركتينگ در كسب و كار خود استفاده كنيد.

با اينكه بازاريابي ديجيتال روش‌ها و استراتژي‌هاي بسياري براي انجام پيش روي شما قرار داده است، اما با اين حال مي‌توانيد خلاقيت به خرج دهيد و سراغ روش‌هاي نوين و همچنين مواردي برويد كه باقي كسب و كارها از آن نتيجه گرفتند. با استفاده از ديجيتال ماركتينگ، مي‌توانيد از ابزارهايي مانند داشبورد تجزيه و تحليل براي نظارت بر موفقيت و بازگشت سرمايه در كمپين‌هاي خود استفاده كنيد و بيشتر از آنچه مي‌توانيد با يك محتواي تبليغاتي سنتي – مانند بيلبورد يا تبليغ چاپي به دست آوريد، بهره ببريد.

تعريف هر كسب و كار از ديجيتال ماركتينگ چيست؟
ديجيتال ماركتينگ به استفاده از تاكتيك‌ها و كانال‌هاي ديجيتالي متعدد براي ارتباط با مشترياني كه بيشتر اوقات خود را در بستر آنلاين مي‌گذرانند، تعريف مي‌شود. از خود وب‌سايت گرفته تا تمام كانال‌هاي آنلاين يك كسب و كار – تبليغات ديجيتال، بازاريابي از طريق ايميل، بروشورهاي آنلاين و موارد ديگر – تاكتيك‌هاي بسياري براي انجام وجود دارد كه همه آنها زير چتر “ديجيتال ماركتينگ” قرار مي‌گيرند.

بهترين بازارياب‌هاي ديجيتال به خوبي روي آنچه مي‌خواهند در كمپين‌هاي ديجيتال انجام دهند و اهدافي كه قرار است با ماركتينگ به آن برسند، واقف هستند. ديجيتال ماركترها بسته به اهداف استراتژي بازاريابي خود، مي‌توانند از طريق كانال‌هاي رايگان و پولي كه در اختيار دارند، اهداف خود را عملي كنند.

به عنوان مثال يك بازارياب محتوايي در تيم ديجيتال ماركتينگ مي‌تواند سراغ تهيه محتواهايي براي وبلاگ برود، كه ثابت شده اين كار در سال‌هاي اخير بيشترين ميزان جذب مخاطب را داشته است. ديجيتال ماركترها در شبكه‌هاي اجتماعي ممكن است سراغ تهيه پست‌هايي براي پيج كسب و كارها بروند، حتي براي تبليغات در اين پلتفرم‌ها نيز محتوا آماده كنند و در نهايت با انتشار محتوا به ارتقا پست‌هاي وبلاگ كمك كند. ماركترها در بخش ايميل ماركتينك كمپين‌هاي ايميلي تدوين و اجرا كنند و در آن كمپين از محصول و يا پروموشن‌هاي جديد به كاربران مي‌گويند.

انواع كانال هاي ديجيتال ماركتينگ
بهينه سازي موتورهاي جستجو (SEO)
بازاريابي محتوا
بازاريابي از طريق شبكه‌هاي اجتماعي
پرداخت به ازاي كليك (PPC)
افيليت ماركتينگ
تبليغات نيتيو
اتوماسيون بازاريابي و فروش
ايميل ماركتينگ
بازاريابي آنلاين
بازاريابي درونگرا
محتواي حمايت شده يا داراي اسپانسر
در ادامه خلاصه‌اي از رايج‌ترين روش‌هاي بازاريابي ديجيتال و كانال‌هاي درگير در اين پروسه خواهيم گفت.

بهينه سازي موتورهاي جستجو (SEO)
كل آنچه در سئو و يا بهينه سازي موتورهاي جستجو انجام مي‌شود براي “رتبه بندي” بالاتر در صفحات نتايج موتور جستجو است و در نتيجه ميزان بازديد ارگانيك (يا رايگان) وب‌سايت شما افزايش مي‌يابد. كانال‌هايي كه از سئو بهره‌مند مي‌شوند شامل وب‌سايت‌ها، وبلاگ‌ها و اينفوگرافيك‌ها مي‌شوند.

براي اينكه رتبه وب‌سايت خود را افزايش دهيد، چندين روش وجود دارد كه همه در پروسه سئو قرار مي‌گيرند. اين روش‌ها شامل موارد زير مي‌شود:

سئو داخلي يا On-page: اين روش سئو به طور خاص بر روي تمام محتواهاي وب‌سايت در تمام صفحات انجام مي‌شود. با تحقيق روي كلمات كليدي و ميزان جستجوي آنها، مي‌توانيد به سؤالات خوانندگان پاسخ دهيد و در صفحه نتايج جستجو (SERP)، رتبه بالاتري داشته باشيد.
سئو خارجي يا Off-page: اين نوع سئو بر روي كليه فعاليت‌هايي تمركز دارد كه به جستجوهاي خارج از سايت مربوط مي‌شود. “چه چيزهايي خارج از وب‌سايت مي‌تواند بر روي سئوي آن تأثير بگذارد؟” اين سؤالي است كه به عنوان يك مدير كسب و كار ممكن است بپرسيد و پاسخ آن مي‌تواند لينك سازي خارجي يا همان بك لينك باشد. ميزان لينكي كه مي‌توانيد از منتشر كنندگان محتوا دريافت كنيد و “آتوريتي” وب‌سايت‌هاي منتشر كننده محتوا، مي‌تواند بر ميزان رتبه بندي شما بر روي كلمات كليدي مهم تأثير بگذارد. در اين روش مي‌توانيد محتواهاي جذابي توليد كنيد و وب‌سايت‌هاي ناشر را به سمت محتواي خود جذب كنيد تا بتوانيد بك لينك‌هايي رايگاني به دست آورديد كه تمام آنها براي رتبه گرفتن و سئوي وب‌سايت شما مفيد هستند.
سئو تكنيكال يا فني: اين نوع سئو بر روي باطن وب‌سايت شما و نحوه كدگذاري صفحات شما متمركز است. فشرده سازي تصاوير، داده‌هاي ساختار يافته و بهينه سازي فايل CSS همه اشكالات فني هستند كه مي‌توانند سرعت بارگذاري وب‌سايت شما را افزايش دهند و اين موضوع مهم‌ترين فاكتور در رتبه گرفتن وب‌سايت شما در نتايج جستجو به شمار مي‌آيد


بازاريابي از طريق شبكه‌هاي اجتماعي
اين روش باعث افزايش آگاهي از برند و همچنين ترويج محتواي شما در شبكه‌هاي اجتماعي مي‌شود، تا با كمك آن ترافيك وب‌سايت خود را افزايش دهيد و در نهايت ليد را افزايش دهيد. كانال‌هايي كه مي‌توانيد در بازاريابي شبكه‌هاي اجتماعي استفاده كنيد شامل موارد زير مي‌شود:

فيس‌بوك
توييتر
لينكدين
اينستاگرام
اسنپ چت
پينترست

پرداخت به ازاي كليك (PPC)
PPC روشي براي هدايت ترافيك به وب‌سايت به ازاي مبلغي است كه بابت هر بار كليك روي تبليغ شما پرداخت مي‌شود. يكي از رايج‌ترين روش‌ها در اين روش بازاريابي ديجيتال، گوگل ادز است كه به شما اين امكان را مي‌دهد كه در صفحات ابتدايي نتايج جستجو تبليغ خود را قرار دهيد و به اين ترتيب هدايت به سمت وب‌سايت را به ازاي هر كليك و پرداخت هزينه افزايش دهيد. كانال‌هاي ديگري كه مي‌توانيد در PPC استفاده كنيد عبارت‌اند از:

تبليغات پولي در فيس‌بوك: در اين روش، كاربران مي‌توانند ويديو، پست تصويري يا نمايش اسلايدي، را منتشر كنند كه فيس‌بوك آن را به فيدهاي خبري افرادي قرار مي‌دهد كه محتواي آن و مخاطبان آن با محتوا و نوع مخاطبان شما همخواني دارد و در يك راستا است.
كمپين‌هاي تبليغاتي توييتر: در اين روش، براي قرار گرفتن محتوا در بالاي فيد توييت‌ها هزينه پرداخت مي‌شود و محتواي شما به مخاطبان بيشتري نشان داده مي‌شود و همچنين مي‌توانيد سراغ تبليغاتي برويد كه پروفايل شما به مخاطبان نشان داده شود. همه اينها به هدف خاصي كه شما از اجراي كمپين داريد مربوط مي‌شود. اين هدف مي‌تواند ترافيك وب‌سايت، افزايش دنبال كنندگان در توييتر، اينگيجمنت بيشتر با حساب كاربري و حتي افزايش ميزان دانلود اپليكيشن باشد.
تبليغات در لينكدين: در اين روش، كاربران مي‌توانند با توجه به صنعت و پيشينه خود، هزينه كنند تا مستقيماً به كاربران خاص در لينكدين پيام ارسال كنند.
افيليت ماركتينگ
اين نوعي تبليغات مبتني بر عملكرد است كه در آن براي فروش محصولات يا خدمات شخص ديگري در وب‌سايت خود كميسيون دريافت مي‌كنيد. كانال‌هاي بازاريابي وابسته به اين روش شامل موارد زير مي‌شود:

قرار دادن ويديوي تبليغاتي در يوتيوب و كسب درآمد از آن.
اشتراك گذاري لينك افيليت از حساب شبكه‌هاي اجتماعي و يا وب‌سايت خود.
تبليغات نيتيو (Native)

تبليغات نيتيو به تبليغاتي اطلاق مي‌شود كه در درجه اول از طريق محتوا هدايت مي‌شود و در كنار ساير مطالب غير پرداختي در يك پلتفرم نمايش داده مي‌شود. كسب و كارها در هر قسمت از وب‌سايت خود اين تبليغات را منتشر مي‌كنند و معمولا پلتفرم‌هايي براي اينگونه تبليغات وجود دارد.

اتوماسيون بازاريابي فروش
اتوماسيون بازاريابي به نرم افزاري گفته مي‌شود كه در خدمت خودكار سازي عمليات كلي بازاريابي شما است. بسياري از بخش‌هاي بازاريابي مي‌توانند كارهاي تكراري را تا به امروز به صورت دستي انجام مي‌دادند، خودكار كنند، مانند:

ارسال ايميل خبرنامه: اتوماسيون ايميل تنها امكان ارسال اتوماسيون ايميل خبرنامه را به شما نمي‌دهد. همچنين به شما اين امكان را مي‌دهد تا ليست مخاطبان خود را كوچك‌تر و بزرگ‌تر كنيد، بنابراين خبرنامه شما تنها براي افرادي خاص ارسال مي‌شود.
زمان بندي ارسال پست در شبكه‌هاي اجتماعي: اگر مي‌خواهيد كسب و كار خود را در شبكه‌هاي اجتماعي برجسته كنيد، بايد به صورت مداوم پست منتشر كنيد. اين موضوع باعث مي‌شود كه ارسال دستي پست در شبكه‌ها كمي سخت شود. ابزارهاي برنامه ريزي شبكه‌هاي اجتماعي محتواي شما در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر مي‌كنند، بنابراين مي‌توانيد زمان بيشتري را با تمركز بر استراتژي محتوا صرف كنيد.
چرخه افزايش ليد: افزايش ليد و تبديل آن به مشتري، مي‌تواند يك روند طولاني باشد. شما مي‌توانيد با ارسال نامه‌هاي الكترونيكي خاص و محتواي خاص، هنگامي كه هدف خاصي براي خود تعيين مي‌كنيد، اين فرآيند را خودكار كنيد.
رديابي و گزارش كمپين: كمپين‌هاي بازاريابي در هر شركت ممكن است تعداد بالايي داشته باشند و شامل ايميل ماركتينگ، بازاريابي محتوا، سئو صفحات وب، تماس‌هاي تلفني و موارد ديگر باشند. اتوماسيون بازاريابي مي‌تواند به شما كمك كند هر آنچه را كه انجام مي‌دهيد، بر اساس كمپين مرتب كنيد و سپس عملكرد آن كمپين را براساس پيشرفتي كه همه اين مؤلفه‌ها در طول زمان به دست مي‌آورند، رديابي كنيد.
بازاريابي آنلاين
بازاريابي آنلاين عملي است كه مي‌توانيد با استفاده از نشريات ديجيتال، وبلاگ‌ها و ساير وب‌سايت‌هاي مبتني بر محتوا، انجام دهيد. اين روش تقريباً شبيه بازاريابي سنتي است، اما در فضاي آنلاين صورت مي‌پذيرد. كانال‌هايي كه مي‌توانيد در بازاريابي آنلاين خود استفاده كنيد عبارت‌اند از:

ارتباط خبرنگاران از طريق شبكه‌هاي اجتماعي: به عنوان مثال گفتگو با خبرنگاران در توييتر يك روش عالي براي ايجاد ارتباط با مطبوعات است كه اين فرصت را براي شما فراهم مي‌كند كه ارتباط شركت خود با رسانه‌ها را حفظ كنيد.
نظرات آنلاين درباره شركت شما: وقتي فردي به صورت آنلاين درباره شركت و كسب و كار شما نظر بدهد، چه اين نظر خوب باشد و جه بد، حرفه‌اي نيست كه به آن پاسخ ندهيد. برعكس، پاسخگويي‌هاي شما باعث مي‌شود كه برند شما انساني‌تر به نظر برسد و با پاسخ دادن اعتبار خود را حفظ و افزايش دهيد.
كامنت‌هاي داراي اينگيجمنت بالا بر روي وب‌سايت يا وبلاگ: همان كاري كه شما در شبكه‌هاي اجتماعي براي پاسخ دادن به نظرات در پيش مي‌گيريد، بايد در مورد نظرات وب‌سايت و وبلاگ نيز انجام دهيد و به اين ترتيب ميزان تعامل كاربر با وب‌سايت خود را افزايش دهيد.
بازاريابي درونگرا
بازاريابي درونگرا به يك روش بازاريابي اشاره دارد كه در آن شما در هر مرحله از سفر خريدار مشتري مشتاق را جذب مي‌كنيد و با او تعامل خواهيد داشت. شما مي‌توانيد از هر روش بازاريابي ديجيتال ذكر شده در بالا، در طول يك استراتژي بازاريابي درونگرا استفاده كنيد تا تجربه مشتري را به بهترين تجربه تبديل كنيد. در اينجا چند نمونه كلاسيك از بازاريابي درونگرا در مقابل بازاريابي سنتي آورده شده است:

وبلاگ نويسي در مقابل تبليغات پاپ آپ
بازاريابي ويديويي در مقابل تبليغات تجاري
ارسال ايميل براي مخاطبان خاص به جاي ارسال ايميل اسپم
تيم ديجيتال ماركتينگ


همان‌طور كه در مسير شغلي مدير ماركتينگ آمده است، استخدام كارشناس ديجيتال ماركتينگ در هر شركتي از واجبات است. آنها وظيفه آگاهي از برند و افزايش ليد از طريق همه كانال‌هاي ديجيتالي – چه رايگان و چه پولي – را در اختيار دارند كه اين كانال‌ها شامل شبكه‌هاي اجتماعي، وب‌سايت خود شركت، رتبه بندي در موتورهاي جستجو، ايميل، تبليغات كليكي و وبلاگ شركت مي‌شود.

ديجيتال ماركترها معمولا روي يك شاخص كليدي عملكرد (KPI) متفاوت براي هر كانال تمركز مي‌كنند تا بتوانند عملكرد شركت را به درستي براي هر شاخص اندازه گيري كنند. به عنوان مثال شاخص كليدي عملكرد (KPI) يك بازارياب ديجيتال كه مسئول سئو است، “ترافيك ارگانيك” وب‌سايت است – كه اين ميزان با توجه به ميزان بازديدكنندگان وب‌سايت كه از طريق نتايج جستجوي گوگل به وب‌سايت هدايت مي‌شود، محاسبه مي‌شود.

بازاريابي ديجيتال امروزه بسيار گسترده انجام مي‌شود. در شركت‌هاي كوچك، يك متخصص ممكن است همزمان تمام كارهاي ديجيتال ماركتينگ را انجام دهد. در شركت‌هاي بزرگ‌تر، اهداف ديجيتال ماركتينگ بر دوش افراد متخصص در هر بخش است كه هر كدام KPI مخصوص به خود را دارند. در تيم ديجيتال ماركتينگ استخدام مدير ديجيتال ماركتينگ از اصلي‌ترين كارها است تا اين فرد بتواند تيم را براي رسيدن به اهداف بازاريابي هدايت كند.

در اينجا چند نمونه از اين متخصصان آورده شده است:

مدير سئو
KPI اصلي: ترافيك ارگانيك

طبق آنچه در مسير شغلي سئو آمده است، مديران سئو كسب و كار را در گوگل رتبه بندي مي‌كنند. اين افراد در تيم بازاريابي با استفاده از روش‌هاي مختلف به بهينه سازي وب‌سايت در موتورهاي جستجو مي‌پردازند، كه اين شخص ممكن است مستقيماً با توليدكنندگان محتوا كار كند تا اطمينان حاصل كند كه محتواي توليد شده آنها در گوگل به خوبي نتيجه خواهد گرفت – حتي اگر شركت اين محتوا را در شبكه‌هاي اجتماعي نيز ارسال كند.

متخصص بازاريابي محتوا
KPI اصلي: زمان حضور كاربر در صفحه، بازديد كلي وبلاگ، مشتركان كانال يوتيوب

متخصصان بازاريابي محتوا افرادي هستند كه محتواهاي مناسب توليد مي‌كنند. آنها مرتباً تقويم وبلاگ نويسي شركت را رديابي مي‌كنند و به يك استراتژي محتوايي كه شامل ويديو نيز باشد، براي شركت تدوين مي‌كنند. اين متخصصان غالباً با افراد در بخش‌هاي ديگر كار مي‌كنند تا اطمينان حاصل كنند كه محصولات و كمپين‌هاي راه اندازي شده با محتواي تبليغاتي در هر كانال ديجيتال همخواني داشته باشد.

مدير شبكه‌هاي اجتماعي
KPI اصلي: افزايش تعداد دنبال كننده، ايمپرشن، اشتراك گذاري محتوا و پروفايل

نقش مدير شبكه‌هاي اجتماعي از عنوان آسان آن قابل حدس است، اما اينكه كدام شبكه‌هاي اجتماعي را براي شركت مديريت مي‌كنند، به نوع صنعت بستگي دارد. آنها برنامه ارسال پست در شبكه‌هاي اجتماعي شركت را تدوين مي‌كنند. اين كارمند همچنين ممكن است با متخصص بازاريابي محتوا همكاري كند تا در مورد استراتژي محتوا در شبكه‌هاي اجتماعي به يك جمع بندي برسند.

(توجه: در ميان KPIهاي بالا، ايمپرشن “impressions” به دفعات نمايش پست‌هاي پيج در فيد كاربر اطلاق مي‌شود.)

هماهنگ كننده اتوماسيون بازاريابي
KPI اصلي: نرخ باز كردن ايميل، نرخ كليك كمپين و نرخ تبديل

هماهنگ كننده اتوماسيون بازاريابي و فروش اين امكان را به كل تيم بازاريابي مي‌دهد تا رفتار مشتريان خود را درك كنند و با استفاده از ابزارهاي اتوماسيون رشد كسب و كار و كمپين‌ها را بسنجند. از آنجايي كه بسياري از فعاليت‌هاي بازاريابي توضيح داده شده در بالا ممكن است جدا از يكديگر انجام شوند، به همين دليل بسيار مهم است كه فردي تمام فعاليت‌هاي بازاريابي را دريابي كند.

بازاريابي درونگرا در مقابل بازاريابي ديجيتال


در ظاهر، اين دو شبيه به نظر مي‌رسند: هر دو در درجه اول به صورت آنلاين رخ مي‌دهند و هر دو بر روي ايجاد محتواي ديجيتالي براي مصرف مردم تمركز دارند. پس چه تفاوتي دارند؟

اصطلاح “بازاريابي ديجيتال” تفاوتي بين تاكتيك‌هاي فشار و كشش بازاريابي (يا آنچه اكنون ممكن است از آن به عنوان روش‌هاي “درونگرا” و “برونگرا” ياد كنيم) فرقي نمي‌گذارد. هر دو هنوز هم مي‌توانند زير چتر بازاريابي ديجيتال قرار بگيرند.

تاكتيك‌هاي برونگرا در ديجيتال ماركتينگ، يك پيام بازاريابي را مستقيماً در مقابل تعداد بيشتري از افراد در فضاي آنلاين قرار مي‌دهد – صرف نظر از اين كه اين موضوع مرتبط باشد يا مورد استقبال قرار گيرد. به عنوان مثال، تبليغات بنري جذاب كه در بالاي بسياري از وب‌سايت‌ها مشاهده مي‌كنيد، سعي دارند تا كالا را به همه افراد نشان دهند كه شامل افرادي نيز مي‌شود كه به آن كالا نياز ندارند.

از طرف ديگر، بازارياب‌هايي كه از تاكتيك‌هاي درونگرا ديجيتال استفاده مي‌كنند، از محتواي آنلاين براي جذب مشتريان هدف خود به وب‌سايت‌هاي خود استفاده مي‌كنند. يكي از ساده‌ترين و در عين حال قدرتمندترين دارايي‌هاي بازاريابي ديجيتال درونگرا، وبلاگ است كه نياز مشتري را به طور كاملا حرفه‌اي برطرف مي‌كند.

آيا بازاريابي ديجيتال براي همه مشاغل مفيد است؟
بازاريابي ديجيتال مي‌تواند براي هر كسب و كاري در هر صنعت مفيد باشد. صرف نظر از آنچه شركت شما مي‌فروشد، بازاريابي ديجيتال مي‌تواند با شناسايي پرسوناي خريداران و شناسايي نيازهاي مخاطبان به شما در توليد محتواي ارزشمند كمك كند. با اين حال، اين بدان معنا نيست كه همه مشاغل بايد استراتژي بازاريابي ديجيتال را به يك شيوه اجرا كنند.

بازاريابي ديجيتال B2B
اگر شركت شما (B2B) است، احتمالاً فعاليت شما در زمينه بازاريابي ديجيتال حول افزايش تبديل آنلاين متمركز است و هدف نهايي اين است كه كسي با يك فروشنده صحبت كند. به همين دليل، نقش استراتژي بازاريابي شما جذب و تبديل باكيفيت از طريق وب‌سايت و پشتيباني است.

بازاريابي ديجيتال B2C
اگر شركت شما بر روي فروش تمركز دارد و مخاطب آن مردم عادي است (B2C)، احتمالاً هدف شما از فعاليت‌هاي بازاريابي ديجيتال جذب و هدايت افراد به وب‌سايت و مشتري شدن آنها بدون نياز به مكالمه با بخش فروش است.

به همين دليل، شما احتمالاً كمتر بر روي “معيارها” به معناي سنتي آنها تمركز مي‌كنيد و بيشتر تمركز خود را بر روي سفر مشتري مي‌گذاريد، يعني از لحظه‌اي كه شخصي به وب‌سايت شما مي‌آيد، تا لحظه خريد او. در اين حالت توضيحات محصول در وب‌سايت شما در رأس هر كاري قرار دارد و شما ممكن است نياز به استفاده از CTA (دكمه دعوت به عمل) بسيار قوي و اثرگذار داشته باشيد.

براي شركت‌هاي B2C، كانال‌هايي مانند اينستاگرام و پينترست اغلب مي‌توانند با ارزش‌تر از پلتفرم‌هايي مانند لينكدين باشند.

چرا ديجيتال ماركتينگ مهم است؟


بازاريابي ديجيتال به شما كمك مي‌كند با استفاده از روش‌هاي سنتي مخاطبان بيشتري نسبت به آنچه مي‌توانستيد داشته باشيد به دست آوريد و افرادي را كه به احتمال زياد محصول يا خدمات شما را خريداري مي‌كنند، هدف قرار دهيد. علاوه بر اين، اغلب مقرون به صرفه‌تر از تبليغات سنتي است و به شما اين امكان را مي‌دهد موفقيت را به صورت روزانه اندازه گيري كنيد و بر روي اهداف خاصي تمركز كنيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ] [ ۰۴:۱۱:۴۸ ] [ زهرا علي خوش ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی