ديجيتال ماركتينگ طراحي سايت
|
ديجيتال ماركتينگ چيست؟ در واقع، طبق تحقيقات جهاني، استفاده “ثابت” از اينترنت در ميان بزرگسالان فقط در سه سال گذشته ۵ درصد افزايش داشته است. اين افزايش استفاده از اينترنت باعث شده كه نوع خريد مردم نيز از خريدهاي فيزيكي و حضوري به خريد آنلاين تغيير كند. در اين ميان اين بازاريابي بوده است كه در هر دو نوع خريد ارتباط شما را با مخاطبان و مشتريان حفظ كرده است و راهي براي فروش بيشتر شما بوده است. امروزه مفهوم بازاريابي با قديم فرق كرده است و بستري به اسم اينترنت محلي است كه كسب و كارها به دنبال فروش و معرفي برند خود هستند. ديجيتال ماركتينگ يا همان بازاريابي ديجيتال به هر شكلي از بازاريابي كه به صورت آنلاين انجام ميشود، گفته ميشود. در بسياري از شركتها و سازمان، ديجيتال ماركتينگ به عنوان يك روش واقعاً موثر براي جذب، تعامل و همچنين فروش آنلاين، استفاده ميشود. اما هستند كساني كه هنوز هم سوالات زيادي در مورد بازاريابي ديجيتال دارند و دوست دارند تا بيشتر درباره اين مفهوم بدانند. بنابراين، تصميم گرفتيم به سؤال تمام آنها پاسخ دهيم. بنابراين، تعريف ديجيتال ماركتينگ چيست؟ ديجيتال ماركتينگ چيست؟ يك ديجيتال ماركتر ممكن است بگويد كه ديجيتال ماركتينگ و بازاريابي درونگرا مفاهيم يكساني دارند، اما در اصل تفاوتهاي جزئي در اين دو وجود دارد. نقش ديجيتال ماركتينگ در شركتها چيست؟ در تمام مراحل ديجيتال ماركتينگ (Digital Marketing) آگاهي از برند حرف اول و آخر را ميزند و يك اصل به شمار ميآيد. در دنياي آنلاين امروز، تمام كسب و كارها وبسايت دارند و داشتن وبسايت را از واجبات كسب و كار خود ميدانند. حتي اگر وبسايت نداشته باشند، سعي ميكنند تا در شبكههاي اجتماعي يا ديگر كانالها حضور پررنگي داشته باشند. محتواي ديجيتال و بازاريابي آن به قدري در ميان كسب و كارها رايج است كه اكنون مصرف كنندگان از كسب و كارها انتظار دارند تا يكي از ابزارها ديجيتال را در اختيار داشته باشند و بسياري از كسب و كارها اين ابزارها را راهي براي جلب اعتماد مشتري ميدانند. اگر بخواهيم به صورت خلاصه در مورد اهميت ديجيتال ماركتينگ براي شركتها بگوييم، به عنوان يك مالك كسب و كار براي اينكه در بازار و در ميان رقبا بتوانيد خود را برجستهتر كنيد، بايد در پروسه استخدام خود به افراد ماهر در ديجيتال ماركتينگ اهميت دهيد و از ترفندها و علم ديجيتال ماركتينگ در كسب و كار خود استفاده كنيد. با اينكه بازاريابي ديجيتال روشها و استراتژيهاي بسياري براي انجام پيش روي شما قرار داده است، اما با اين حال ميتوانيد خلاقيت به خرج دهيد و سراغ روشهاي نوين و همچنين مواردي برويد كه باقي كسب و كارها از آن نتيجه گرفتند. با استفاده از ديجيتال ماركتينگ، ميتوانيد از ابزارهايي مانند داشبورد تجزيه و تحليل براي نظارت بر موفقيت و بازگشت سرمايه در كمپينهاي خود استفاده كنيد و بيشتر از آنچه ميتوانيد با يك محتواي تبليغاتي سنتي – مانند بيلبورد يا تبليغ چاپي به دست آوريد، بهره ببريد. تعريف هر كسب و كار از ديجيتال ماركتينگ چيست؟ بهترين بازاريابهاي ديجيتال به خوبي روي آنچه ميخواهند در كمپينهاي ديجيتال انجام دهند و اهدافي كه قرار است با ماركتينگ به آن برسند، واقف هستند. ديجيتال ماركترها بسته به اهداف استراتژي بازاريابي خود، ميتوانند از طريق كانالهاي رايگان و پولي كه در اختيار دارند، اهداف خود را عملي كنند. به عنوان مثال يك بازارياب محتوايي در تيم ديجيتال ماركتينگ ميتواند سراغ تهيه محتواهايي براي وبلاگ برود، كه ثابت شده اين كار در سالهاي اخير بيشترين ميزان جذب مخاطب را داشته است. ديجيتال ماركترها در شبكههاي اجتماعي ممكن است سراغ تهيه پستهايي براي پيج كسب و كارها بروند، حتي براي تبليغات در اين پلتفرمها نيز محتوا آماده كنند و در نهايت با انتشار محتوا به ارتقا پستهاي وبلاگ كمك كند. ماركترها در بخش ايميل ماركتينك كمپينهاي ايميلي تدوين و اجرا كنند و در آن كمپين از محصول و يا پروموشنهاي جديد به كاربران ميگويند. انواع كانال هاي ديجيتال ماركتينگ بهينه سازي موتورهاي جستجو (SEO) براي اينكه رتبه وبسايت خود را افزايش دهيد، چندين روش وجود دارد كه همه در پروسه سئو قرار ميگيرند. اين روشها شامل موارد زير ميشود: سئو داخلي يا On-page: اين روش سئو به طور خاص بر روي تمام محتواهاي وبسايت در تمام صفحات انجام ميشود. با تحقيق روي كلمات كليدي و ميزان جستجوي آنها، ميتوانيد به سؤالات خوانندگان پاسخ دهيد و در صفحه نتايج جستجو (SERP)، رتبه بالاتري داشته باشيد.
فيسبوك پرداخت به ازاي كليك (PPC) تبليغات پولي در فيسبوك: در اين روش، كاربران ميتوانند ويديو، پست تصويري يا نمايش اسلايدي، را منتشر كنند كه فيسبوك آن را به فيدهاي خبري افرادي قرار ميدهد كه محتواي آن و مخاطبان آن با محتوا و نوع مخاطبان شما همخواني دارد و در يك راستا است. قرار دادن ويديوي تبليغاتي در يوتيوب و كسب درآمد از آن. تبليغات نيتيو به تبليغاتي اطلاق ميشود كه در درجه اول از طريق محتوا هدايت ميشود و در كنار ساير مطالب غير پرداختي در يك پلتفرم نمايش داده ميشود. كسب و كارها در هر قسمت از وبسايت خود اين تبليغات را منتشر ميكنند و معمولا پلتفرمهايي براي اينگونه تبليغات وجود دارد. اتوماسيون بازاريابي فروش ارسال ايميل خبرنامه: اتوماسيون ايميل تنها امكان ارسال اتوماسيون ايميل خبرنامه را به شما نميدهد. همچنين به شما اين امكان را ميدهد تا ليست مخاطبان خود را كوچكتر و بزرگتر كنيد، بنابراين خبرنامه شما تنها براي افرادي خاص ارسال ميشود. ارتباط خبرنگاران از طريق شبكههاي اجتماعي: به عنوان مثال گفتگو با خبرنگاران در توييتر يك روش عالي براي ايجاد ارتباط با مطبوعات است كه اين فرصت را براي شما فراهم ميكند كه ارتباط شركت خود با رسانهها را حفظ كنيد. وبلاگ نويسي در مقابل تبليغات پاپ آپ
ديجيتال ماركترها معمولا روي يك شاخص كليدي عملكرد (KPI) متفاوت براي هر كانال تمركز ميكنند تا بتوانند عملكرد شركت را به درستي براي هر شاخص اندازه گيري كنند. به عنوان مثال شاخص كليدي عملكرد (KPI) يك بازارياب ديجيتال كه مسئول سئو است، “ترافيك ارگانيك” وبسايت است – كه اين ميزان با توجه به ميزان بازديدكنندگان وبسايت كه از طريق نتايج جستجوي گوگل به وبسايت هدايت ميشود، محاسبه ميشود. بازاريابي ديجيتال امروزه بسيار گسترده انجام ميشود. در شركتهاي كوچك، يك متخصص ممكن است همزمان تمام كارهاي ديجيتال ماركتينگ را انجام دهد. در شركتهاي بزرگتر، اهداف ديجيتال ماركتينگ بر دوش افراد متخصص در هر بخش است كه هر كدام KPI مخصوص به خود را دارند. در تيم ديجيتال ماركتينگ استخدام مدير ديجيتال ماركتينگ از اصليترين كارها است تا اين فرد بتواند تيم را براي رسيدن به اهداف بازاريابي هدايت كند. در اينجا چند نمونه از اين متخصصان آورده شده است: مدير سئو طبق آنچه در مسير شغلي سئو آمده است، مديران سئو كسب و كار را در گوگل رتبه بندي ميكنند. اين افراد در تيم بازاريابي با استفاده از روشهاي مختلف به بهينه سازي وبسايت در موتورهاي جستجو ميپردازند، كه اين شخص ممكن است مستقيماً با توليدكنندگان محتوا كار كند تا اطمينان حاصل كند كه محتواي توليد شده آنها در گوگل به خوبي نتيجه خواهد گرفت – حتي اگر شركت اين محتوا را در شبكههاي اجتماعي نيز ارسال كند. متخصص بازاريابي محتوا متخصصان بازاريابي محتوا افرادي هستند كه محتواهاي مناسب توليد ميكنند. آنها مرتباً تقويم وبلاگ نويسي شركت را رديابي ميكنند و به يك استراتژي محتوايي كه شامل ويديو نيز باشد، براي شركت تدوين ميكنند. اين متخصصان غالباً با افراد در بخشهاي ديگر كار ميكنند تا اطمينان حاصل كنند كه محصولات و كمپينهاي راه اندازي شده با محتواي تبليغاتي در هر كانال ديجيتال همخواني داشته باشد. مدير شبكههاي اجتماعي نقش مدير شبكههاي اجتماعي از عنوان آسان آن قابل حدس است، اما اينكه كدام شبكههاي اجتماعي را براي شركت مديريت ميكنند، به نوع صنعت بستگي دارد. آنها برنامه ارسال پست در شبكههاي اجتماعي شركت را تدوين ميكنند. اين كارمند همچنين ممكن است با متخصص بازاريابي محتوا همكاري كند تا در مورد استراتژي محتوا در شبكههاي اجتماعي به يك جمع بندي برسند. (توجه: در ميان KPIهاي بالا، ايمپرشن “impressions” به دفعات نمايش پستهاي پيج در فيد كاربر اطلاق ميشود.) هماهنگ كننده اتوماسيون بازاريابي هماهنگ كننده اتوماسيون بازاريابي و فروش اين امكان را به كل تيم بازاريابي ميدهد تا رفتار مشتريان خود را درك كنند و با استفاده از ابزارهاي اتوماسيون رشد كسب و كار و كمپينها را بسنجند. از آنجايي كه بسياري از فعاليتهاي بازاريابي توضيح داده شده در بالا ممكن است جدا از يكديگر انجام شوند، به همين دليل بسيار مهم است كه فردي تمام فعاليتهاي بازاريابي را دريابي كند. بازاريابي درونگرا در مقابل بازاريابي ديجيتال
اصطلاح “بازاريابي ديجيتال” تفاوتي بين تاكتيكهاي فشار و كشش بازاريابي (يا آنچه اكنون ممكن است از آن به عنوان روشهاي “درونگرا” و “برونگرا” ياد كنيم) فرقي نميگذارد. هر دو هنوز هم ميتوانند زير چتر بازاريابي ديجيتال قرار بگيرند. تاكتيكهاي برونگرا در ديجيتال ماركتينگ، يك پيام بازاريابي را مستقيماً در مقابل تعداد بيشتري از افراد در فضاي آنلاين قرار ميدهد – صرف نظر از اين كه اين موضوع مرتبط باشد يا مورد استقبال قرار گيرد. به عنوان مثال، تبليغات بنري جذاب كه در بالاي بسياري از وبسايتها مشاهده ميكنيد، سعي دارند تا كالا را به همه افراد نشان دهند كه شامل افرادي نيز ميشود كه به آن كالا نياز ندارند. از طرف ديگر، بازاريابهايي كه از تاكتيكهاي درونگرا ديجيتال استفاده ميكنند، از محتواي آنلاين براي جذب مشتريان هدف خود به وبسايتهاي خود استفاده ميكنند. يكي از سادهترين و در عين حال قدرتمندترين داراييهاي بازاريابي ديجيتال درونگرا، وبلاگ است كه نياز مشتري را به طور كاملا حرفهاي برطرف ميكند. آيا بازاريابي ديجيتال براي همه مشاغل مفيد است؟ بازاريابي ديجيتال B2B بازاريابي ديجيتال B2C به همين دليل، شما احتمالاً كمتر بر روي “معيارها” به معناي سنتي آنها تمركز ميكنيد و بيشتر تمركز خود را بر روي سفر مشتري ميگذاريد، يعني از لحظهاي كه شخصي به وبسايت شما ميآيد، تا لحظه خريد او. در اين حالت توضيحات محصول در وبسايت شما در رأس هر كاري قرار دارد و شما ممكن است نياز به استفاده از CTA (دكمه دعوت به عمل) بسيار قوي و اثرگذار داشته باشيد. براي شركتهاي B2C، كانالهايي مانند اينستاگرام و پينترست اغلب ميتوانند با ارزشتر از پلتفرمهايي مانند لينكدين باشند. چرا ديجيتال ماركتينگ مهم است؟
امتیاز:
بازدید:
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |