ديجيتال ماركتينگ
طراحي سايت

سئوكار يا كارشناس سئو كيست؟ چه وظايفي دارد؟

از قديم گفتن كار را به كاردان بسپاريد! احتمالاً شما هم براي سئو سايت خود به دنبال سئو كار هستيد كه وارد اين صفحه شده‌ايد! پس مي‌خواهيد بدانيد سئوكار ماهر كيست؟ يا اينكه خودتان مي‌خواهيد يك سئو كار حرفه اي شويد! وظايف كارشناس سئو در سئو سايت چيست؟ مسير پيشرفت يك متخصص سئو سايت در ايران چگونه است؟ پاسخ تمامي اين سوالات را امروز در وبلاگ آكادمي طراحان خواهيد فهميد. با ما همراه باشيد

كارشناس سئو يا متخصص سئو كيست؟
اصطلاح سئوكار تقريبا از ۷ سال پيش به غلط رايج شده است. خيلي ها براي سادگي انتقال مفهوم از اين واژه استفاده مي كنند. سئو خود مجموعه اي از دانش ها و مهارت ها به همراه تجربياتي است. اين باعث مي شود، سايت شما براي مخاطب و موتورهاي جستجو مانند گوگل و بينگ بهينه باشد. هرچند در بعضي پروژه‌ها قيمت سئو تفاوت دارد اما بهينه سازي سايت شما باعث مي شود رتبه بهتري نسبت به رقبا داشته باشد. در نتيجه به شخصي كه بر اين دانش ها مسلط است، همچنين ميتواند در اين مسير همراه شما باشد، متخصص سئو يا همان سئوكار مي گويند. عموماً خود سئوكارها ترجيح داده كه به آن ها كارشناس يا مشاور سئو گفته شود. چرا كه مشاوره سئو نيز يكي از خدمات اين افراد است.

اهميت مشاوره و همراهي يك متخصص سئو
خدمات سئو و بهينه سازي شامل بخش‌هاي مختلفي است. هر كدام به بهينه سازي بخشي از فعاليت شما در فضاي مجازي منجر ميشود. تسلط به اين موارد نيازمند صرف زمان بسيار و كسب تجربه است. اگر شما صاحب مديريت هوشمند هستيد و اينكه ميدانيد، خودتان زمان يادگيري اين مسائل را نخواهيد داشت. اما اگر به دنبال يادگيري سئو هستيد، در پايان اين مقاله در اين مورد بيشتر صحبت خواهيم كرد. به طور كلي ميتوان سئو را به سه دسته تقسيم كرد:

۱. سئو داخلي سايت (On-Page)
بيل گيتس، رئيس سابق هيئت مديره مايكروسافت، جمله اي طلايي دارد:

محتوا پادشاه ست!
براي داشتن مخاطب و افزايش اعتبار، شما همواره بايد حرفي براي گفتن داشته باشيد. اما احتمالا شما هم به اساتيدي برخورده ايد، كه عليرغم اطلاعات بسيار توانايي انتقال آن را ندارند. سئو درون صفحه به بهينه سازي بخش‌هايي از سايت شما ميپردازد كه مخاطب را جذب كنيد. آن را با سايت خود وارد تعامل كنيد. رضايت او را كسب كرده و در كنار تمام اين ها اعتبار دريافت شده در تمام سايت خود را به جريان بيندازيد؛ توليد محتوا بر اساس اصول سئو، طراحي رابط كاربري (UI) و گسترش و بهبود تجربه كاربري (UX)، لينك سازي داخلي، تدوين استراتژي توليد محتوا و لينك سازي از جمله مسائل مربوط به سئو داخلي يا آن پيج است.

۲. سئو خارجي سايت (Off-Page)
فرض كنيد شما يك خواننده بزرگ هستيد. براي اجراي خود در برج ميلاد يك شب را رزرو مي‌كنيد، ولي هيچكس را دعوت و اطلاع رساني هم نمي‌كنيد. آيا انتظار تماشاچي زياد هم خواهيد داشت؟ قطعا خير! شما براي سايتتان نيز هر چند محتواي عالي و يونيك توليد كرده باشيد، همچنين در مبحث تكنيكال نيز بهينه كرده باشيد، تا مخاطب شما را نبيند، به سايت و محتواي شما هم دسترسي نخواهد داشت. سئو برون صفحه اين بخش بهينه سازي را بر عهده دارد. افزايش اعتبار دامنه و سايت بار دريافت بك لينك سالم و اصولي، مشاوره رپورتاژ آگهي، فعاليت در شبكه‌هاي اجتماعي از مسائل مربوط به اين بخش است. از مهمترين خدمات يك شركت سئو سايت، همين بخش بهينه سازي خارجي سايت است كه با استراتژي درست و اصولي اقدام به فعاليت مي‌كند.

۳. سئو تكنيكال سايت (Technical)
اين مرحله به بهينه سازي ساختار و چهارچوب سايت شما ميپردازد. براي مثال، سايت با سرعت بالاتري به مخاطب نشان داده شود، قالب مناسب سايت، بهينه سازي كدنويسي سايت شما، اصلاح ارورهاي احتمالي و خطاهاي پيش آمده، اصلاح آدرس صفحات، انتخاب هاست مناسب از جمله بخش‌هاي مربوط به سئو تكنيكال است.

وظايف و مسئوليت هاي يك كارشناس سئو
يك كارشناس سئو بايد دانش كاربردي در زمينه فاكتورهاي رتبه دهي موتورهاي جستجو داشته باشد. بهينه سازي در حوزه‌هاي تكنيكال، آن-پيج و آف-پيج و خطاهاي رايج اين مسير را بشناسد. راه‌هاي رفع آن را بلد باشد. به طور كلي يك متخصص سئو چنين بخش‌هايي را بر عهده دارد:

تركيب روش ها براي كسب بهترين نتيجه
به دست آوردن راه‌هايي براي افزايش ترافيك سايت
آشنايي با سئو مدرن و به روز رساني اطلاعات
درك بيشترين فاكتور موثر بر رتبه سايت
آگاهي از فاكتور‌هاي موثر روز سئو
راه اندازي تاكتيك‌هاي جديد و متناسب با آنها
درك و دريافت فاكتورهاي رتبه دهي به سايت‌ها
همواره به دنبال كلمات كليدي محبوب بودن
شرح وظايف يك مشاور سئو
وظايف يك سئو كار را نمي توان به طور دقيق از پيش مشخص كرد، چرا كه موقعيت هر سايت آن وظايف را مشخص مي كند. محدوده فعاليت يك متخصص را مهارت خود آن شخص، مشخص مي‌كند كه حتي گاهي در نقش مشاوره سئو نيز مي‌تواند ايفاي نقش كند ولي به طور كلي وظيفه يك متخصص، ارائه راهكار براي مواقع چالشي است. البته ضرورتي براي انجام تمام كارها از جمله كدنويسي و مانند آن نيست ولي به طور مثال، مانند يك معمار بايد بداند در كجاي يك خانه، چه ميزان نور لازم است، هر چند از مهندسي برق سر رشته نداشته باشد.

توليد محتوا يا نظارت بر محتوا مطابق بر اصول
با آنكه به طور عمده، كارشناس سئو مسئوليت توليد محتوا ندارد، اما يك متخصص سئو بايد بر محتواي توليد شده تيم شما نظارت كند. تا بهترين محتوا مطابق بر اصول سئو، به مخاطب نمايش داده شده و به موتورهاي جستجو معرفي شود.

كنترل و بررسي نتايج سايت
كنترل سئو سايت در موتورهاي جستجو يكي از دغدغه هاي مهم صاحبان سايت است. اين كار براي پيگيري بهينه سازي سايت است. سئوكار بايد بتواند بنا به توافق طي بازه هاي زماني مختلف، گزارشاتي مبني بر رتبه گيري كليدواژه ها سايت ارائه دهد.

لينك سازي داخلي و خارجي
ايجاد ارتباط ميان صفحات سايت و دريافت اعتبار براي سايت شما، به واسطه استفاده از تكنيك‌هاي مجاز، يكي ديگر از مسئوليت‌هاي سئوكار حرفه اي است. تا باعث افزايش ترافيك سايت شما شده و به تبع، سود و درآمدزايي شما شود.

۵ مهارت اصلي يك مشاور متخصص
اگر به دنبال پيشرفت در حوزه سئو هستيد و مي‌خواهيد يك سفارش سئو حرفه اي داشته باشيد، بايد رزومه خود را با مهارت‌هايي كه در زمينه سئو يا بهينه سازي موتورهاي جستجو وجود دارد، ارتقا دهيد.

هرچه مهارت‌هاي متخصص سئو بيشتر شود، مي‌تواند علاوه بر اجراي پروژه سئو، در نقش مشاور متخصص نيز يك تيم را رهبري كند و به اهداف آن پروژه برساند. هرچند امروزه برخي مهارت‌هاي برنامه نويسي و فني نيز به حرفه اي شدن يك سئوكار كمك زيادي مي‌كند، اما بطور كلي موارد زير مي‌تواند شما را به يك سئوكار ماهر تبديل كند.

آشنايي با نكات توليد محتوا
گرچه يك كارشناس سئو، متخصص توليد محتوا نيست. ولي دانستن نكات لازم در توليد محتوا براي آنكه مخاطب را جذب كند. بايد بداند عناوين چطور انتخاب مي شود. به چه مسيري كاربر هدايت شود. اين موارد از مهارت‌هايي اند، كه يك سئوكار حرفه اي بايد بر آن تسلط داشته باشد.

دانش كدنويسي و ايراديابي
يك سئوكار ماهر، بايد شناخت نسبي از موضوعاتي مثل پنل‌هاي مديريت محتوا (مانند وردپرس، جوملا) داشته باشد. همچنين با زبان‌هاي برنامه نويسي مانند HTML، CSS آشنا باشد. اين امر براي آن است كه در صورت بروز اشكال در اين بخش ها بتواند، ايراد را رفع كند. همچنين آشنايي با افزونه ها و ابزارهاي سئو بسيار ضروري بوده است. همچنين داشتن اطلاعاتي در زمينه و ساخت پلاگين، مزيت محسوب ميشود.

فعاليت مستمر
رقباي شما همواره، در حال فعاليت و به روزرساني محتواي خود هستند. سئو نيز فعاليتي است كه پيوستگي و استمرار را مي طلبد. يك سئو كار حرفه اي مي تواند طبق برنامه، فعاليت‌هاي لازم براي بهينه سازي سايت شما و افزايش رتبه را به طور مستمر انجام داده، همچنين تا رسيدن به نتيجه مدنظر، دست از تلاش بر ندارد. سئو يك علم نيمه تجربي است. لازم است پس از دانستن اصول همواره در آن مسير تلاش شود.

يادگيري پيوسته سئو
اگر شما هم به دنبال يادگيري سئو هستيد. بايد بدانيد كه يادگيري تان هيچگاه متوقف نمي شود! الگوريتم‌هاي رتبه دهي گوگل پيوسته در حال تغيير هستند. اين تكنولوژي نيز هر روز در حال گسترش و پيشرفت است. تنها راهي كه بتوانيد در اين عرصه باقي بمانيد، اين است كه يك متخصص سئو باشيد.

آناليز كاربر و رقيب
در حوزه سئو، يكي از مهمترين فعاليت‌هاي سئوكار، تدوين استراتژي و مسير سايت شماست. شناخت نيازها و رفتار هاي كاربر و در كنار آن، بررسي و تحليل برنامه رقباي شماست. شناخت رفتار كاربر باعث تعيين صحيح مسير فعاليت‌هاي داخلي سايت مانند طراحي سايت، محتواي ارائه شده و لينك سازي‌هاي داخلي ميشود. تحليل و بررسي دقيق رقبا سبب كمك به تدوين برنامه برندينگ، رتبه گيري شما با استفاده از آگهي، رپورتاژ و دريافت بك لينك‌هاي مرتبط ميشود.

تحليل و آناليز داده ها
ايجاد ارتباط ميان صفحات سايت و دريافت اعتبار براي سايت شما، به واسطه استفاده از تكنيك‌هاي مجاز، يكي ديگر از مسئوليت‌هاي سئوكار حرفه اي است. تا باعث افزايش ترافيك سايت شما شده و به تبع، سود و درآمدزايي شما شود.

وظايف و مسئوليت‌هاي متخصص سئو (SEO Expert)
يكي از بهترين زمانها براي استفاده از خدمات سئو وب سايت، زماني است كه شما يك سايت جديد پياده سازي كرده ايد. به اين صورت شما مي توانيد اطمينان حاصل نماييد كه سايت شما به شكل اصولي براي موتورهاي جستجو بهينه سازي شده است. وب سايت‌هايي كه قدمت بيشتري دارند از تكنيك‌هاي مختلفي براي سئو سايتشان استفاده ميكنند تا به صفحه اول گوگل وارد شوند. در مواردي مانند افت شديد ترافيك سايت نيز كارفرماها به دنبال استخدام شركت‌هاي سئوكار هستند تا با اين كار بازديد و ترافيك سايت را افزايش دهند..

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ] [ ۰۴:۱۰:۴۸ ] [ زهرا علي خوش ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی