ديجيتال ماركتينگ
طراحي سايت


موزش سئو، منابع رايگان و تخصصي

يادگيري سئو فرآيندي دشوار و زمان بر است ولي زمانيكه تاثير آن را در رشد و رونق كسب و كار خود مشاهده مي كنيد متوجه خواهيد شد كه ارزش اين همه انرژي و هزينه را داشته است. در اين صفحه ابتدا به شما توضيح مي دهيم كه چرا بايد به آموزش سئو توجه كنيم و در ادامه منابع آموزشي رايگان و مورد نياز را در اختيار شما قرار ميدهيم.

سئو چيست؟ اولين قدم را درست برداريد

تعاريف بسيار زيادي براي مفهوم سئو ارائه شده است. شايد اولين و ساده ترين بيان اين باشد كه SEO نسخه كوتاه شده اي از عبارت Search Engine Optimization است يعني بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو.

ولي هدف اصلي سئو موتورهاي جستجو نيستند بلكه هدف ما رضايت كاربر است. گوگل توجه ويژه اي به رضايت كاربران از نتايج جستجو دارد و تلاش ميكند تا سايت هايي را در رتبه هاي بالا قرار دهد كه محتواي آنها براي كاربران رضايت بخش است. در نتيجه ميتوان گفت در عمل SEO مخفف عبارت Search Experience Optimization يا بهينه سازي تجربه جستجو است.

براي كسب موفقيت در سئو بايد بيش از هر چيز به رضايت كاربر توجه كنيم. رضايت كاربر از محتواي شما به عوامل متعددي بستگي دارد. ادبيات شما، كيفيت محتوا و اطلاعات ارائه شده، نحوه نمايش و ارائه محتوا، سرعت سايت، نمايش صحيح در موبايل، پاسخ گويي به سوالات كاربران و بسياري موارد ديگر بر رضايت كاربران تاثير گذار هستند.

براي درك بهتر مفهوم سئو پيشنهاد ميكنيم به صفحه سئو چيست

سئو چيست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصين ايراني و بين المللي — آكادمي وبسيما

براي آنكه مفهوم سئو را به خوبي درك كنيد پيشنهاد ميكنيم نظرات متخصصين اين حوزه را در پاسخ به سوال سئو چيست؟ مطالعه نماييد. در اين صفحه نقطه نظرات افراد مطرح ايراني و بين المللي در مورد سئو قرار گرفته است.

مراجعه كنيد.

چرا سئو بر موفقيت يك كسب و كار تاثيرگذار است؟

طي چند سال اخير فرهنگ جستجو در ميان تمام مردم دنيا رواج يافته و البته رونق استفاده از تلفن هاي همراه موجب شده تا دسترسي به اطلاعات نسبت به گذشته بسيار سريع و ساده باشد. در حال حاضر روزانه ميلياردها جستجو از طريق گوگل انجام ميشود كه بسياري از آنها با هدف خريد كالا يا دسترسي به خدمات هستند.

اگر شما جايگاه مناسبي در نتايج جستجوي گوگل داشته باشيد اين كاربران به سايت شما وارد شده و اطلاعات تكميلي از محصول يا خدمت شما دريافت ميكنند. همين فرآيند ساده موجب ميشود كه ارتباط بيشتري با مردم داشته باشيد و شانس خود را براي تبديل آنها به مشتري افزايش دهيد.

چرا سئو سايت براي ما مهم است

به عنوان مثال تصور كنيد كه فردي به دنبال خريد گوشي سامسونگ نوت 9 باشد، اولين اقدام او احتمالا جستجوي همين عبارت در گوگل است. پس از جستجو ليستي از نتايج به كاربر نمايش داده ميشود. سايت هايي كه رتبه بالاتري در نتايج جستجو داشته باشند قاعدتا شانس بيشتري نيز براي ورود اين فرد به سايت خود خواهند داشت

پس از ورود كاربر به سايت فرآيند تبديل او به مشتري آغاز ميشود. حال تصور كنيد كه كاربر با موبايل وارد سايت شما شده ولي صفحات شما نمايش مناسبي در موبايل ندارند. احتمالا از سايت خارج شده و گزينه ديگري را در گوگل انتخاب ميكند. رفتار كاربران هنگام جستجو يكي از فاكتورهاي مهم گوگل براي تعيين رضايت آنها از سايت شما خواهد بود.

در مجموع ميتوان گفت هرچقدر شما جايگاه بهتري در نتايج جستجو داشته باشيد كاربران بيشتري به سايت خود جذب خواهيد كرد و هرچقدر كه بستر مناسب تري براي آنها فراهم كرده باشيد نرخ تبديل به مشتري افزايش خواهد يافت.

در جديدترين الگوريتم گوگل BERT

، گوگل قادر است تا هدف جستجو كاربران را درك كند و بهترين نتيجه را به او نشان دهد. اين يعني اگر بتوانيد زبان كاربران را درك كنيد و دقيقاً با اين زبان با مخاطب خود ارتباط برقرار كنيد، شانس كسب جايگاه برتر براي شما بيشتر هم ميشود.

چرا آموزش seo براي همه كسب‌و‌كارها مفيد است؟

براي موفقيت در سئو بايد تكنيك ها و استانداردهاي مرتبط با اين حوزه را به خوبي بشناسيم. در حال حاضر شركت هاي بسياري هستند كه در زمينه آموزش seo فعاليت كرده و به شما كمك ميكنند تا جايگاه سايت خود را در نتايج جستجو ارتقا دهيد. ولي آيا برون سپاري سئو كار درستي است؟ هم بله و هم نه!

قبل از تصميم گيري اين نكات را در نظر داشته باشيد:

1- سئو سايت ارزان نيست

با توجه به رقابت بالا در فضاي اينترنت معمولا كسب جايگاه در عبارات كليدي ارزشمند كار دشواري است. در نتيجه نرخ خدمات سئو هر روز بيشتر از گذشته ميشود.

در بسياري از پروژه ها نميتوان تخمين درستي از ميزان موفقيت سايت داشت در نتيجه شما اين هزينه را همراه با ريسك بالا مي پردازيد زيرا ممكن است فعاليت هاي اين شخص يا شركت نتايج مورد نظر شما را به همراه نداشته باشد.

2- انتخاب متخصص سئو ساده نيست

افراد و شركت هاي بسياري در اين حوزه فعاليت ميكنند كه بررسي عملكرد ميزان تخصص آنها براي شما دشوار است. ممكن است در جلسات اوليه اصطلاحات و عباراتي به كار گرفته شود كه براي شما آشنا نيست.

انتخاب مشاور سئو براساس توانايي

اگر دانش كافي در اين حوزه نداشته باشيد نميتوانيد فرد مناسب را انتخاب كنيد و در نتيجه زمان و هزينه زيادي را صرف خواهيد كرد كه ممكن است هرگز به موفقيت ختم نشود.

3- موفقيت در سئو زمان بر است

براي افرادي كه به اين حوزه تسلط ندارند درك سئو دشوار است. بسياري تصور ميكنند كه تكنيك هايي وجود دارد كه با استفاده از آنها ميتوان در مدتي كوتاه نتايجي جذاب بدست آورد. در حاليكه اين تفكر از اساس اشتباه است. براي موفقيت در سئو نيازمند صبر و تلاش بسيار هستيد.

آموزش سئو زمان بر است

اگر دانش و تجربه كافي در اين حوزه نداشته باشيد به سختي ميتوانيد عملكرد متخصص سئو را در بازه هاي زماني كوتاه برآورد كنيد. براي نظارت بر روند اجراي پروژه بهتر است دانش خود را در زمينه سئو افزايش دهيد.

جمع بندي

بررسي اين سه مورد به ما نشان ميدهد كه حتي اگر سئو سايت را به فرد ديگري واگذار ميكنيم بايد خودمان دانش كافي در اين حوزه را داشته باشيم. زيرا عدم آشنايي با سئو موجب ميشود كه ريسك سرمايه گذاري شما بالا رفته و امكان نظارت بر عملكرد متخصص را نداشته باشيد. حال كه قرار است همه چيز را در مورد سئو بدانيم چرا سئو سايت را خودمان برعهده نگيريم؟

چه زماني خودمان سئو سايت را برعهده بگيريم؟

پاسخ به اين سوال كمي دشوار است. زيرا موفقيت در سئو بستگي مستقيم با ميزان رقابت در كلمات هدف دارد. اگر پروژه شما پيچيده و پررقابت نيست با يادگيري سئو ميتوانيد به خوبي آن را انجام دهيد ولي براي پروژه هاي بزرگ شما نيازمند استفاد از تخصص و دانش افراد مطرح در اين حوزه هستيد. تعداد اين افراد كم است در نتيجه هزينه اي كه براي همكاري با شما دريافت ميكنند بسيار بالاست.

در برخي از پروژه ها نميتوان به يك فرد متكي بود زيرا براي موفقيت در سئو نيازمند توليد محتواي اختصاصي و مستمر هستيم. انجام تمام فرآيندهاي سئو نيازمند يك تيم توانمند و يكدست است در نتيجه حتي اگر از متخصصين اين حوزه كمك بگيريد بايد در اين مسير كنار آنها باشيد.

سئو محصول يك كار تيمي است

متخصصين حرفه اي سئو عموما در مراحل تدوين استراتژي اصول سئو در توليد محتوا و تصميم گيري هاي مهم به شما كمك ميكنند ولي فرآيند هاي اجرايي مانند توليد محتوا و لينك سازي بايد توسط تيم ديگري در مجموعه شما انجام شود. اگر بخواهيم به يك جمع بندي كلي برسيم ميتوان گفت:

1- براي پروژه هاي كوچك و كم رقابت همكاري با متخصصين حرفه اي دشوار است زيرا هزينه بالايي براي ارائه خدمات دريافت ميكنند. آموزش بهينه سازي سايت و انجام آن توسط شما يا يكي از كارمندان راه حل مناسبي براي اين دست شركت ها خواهد بود.

2- براي پروژه هاي بزرگ و پيچيده نيازمند توليد محتوا و انجام فعاليت هاي بسياري هستيم در نتيجه سپردن آن به يك نفر يا شركت ناممكن است. در اين شرايط شما بايد يك تيم داخلي تشكيل داده و به خوبي آنها را آموزش دهيد. در كنار فعاليت اين افراد از مشاوره حرفه اي يك متخصص نيز بهره مند شويد.

بهترين مرجع براي آموزش سئو سايت چيست؟

سئو مفهومي گسترده و البته پيچيده است. براي سئو سايت شما بايد تكنيك ها و مفاهيم بسياري را ياد بگيريد. سايت هاي آموزشي و مراجع معتبر به شما كمك ميكنند تا دانش خود را اين حوزه افزايش داده و تكنيك هاي مختلفي را فرا بگيريد. ولي اگر عبارت “آموزش سئو سايت” را در گوگل جستجو كنيد با انبوهي از مقالات و منابع مختلف مواجه خواهيد شد كه در برخي موارد در تناقض با يكديگر هستند.

تنوع منابع آموزشي و تفاوت گفته ها موجب سردرگمي شما خواهد شد، نتيجه اين سردرگمي ميتواند صرف زمان و هزينه زياد بدون كسب نتيجه باشد. براي آنكه بتوانيد مسير درستي را در آموزش سئو سايت انتخاب كنيد مراحل زير را دنبال كنيد:

1- آموزش سئو مبتدي (آشنايي با اصطلاحات رايج سئو)

در هر حوزه تخصصي كه وارد بشويد با انبوهي از عبارات و اصطلاحات جديد مواجه خواهيد شد، سئو نيز از اين قاعده مستثني نيست. براي آنكه هنگام مطالعه يك مقاله يا كتاب آموزش سئو دچار سردرگمي نشويد بايد اين اصطلاحات را بشناسيد. برخي از اين اصطلاحات سئو كلاه سفيد، سئو كلاه سياه و الگوريتم هاي گوگل هستند.

آموزش اصطلاحات سئو

آكادمي طراحان بخشي را به نام واژه نامه سئو فراهم كرده است كه در آن مهمترين و كاربردي ترين عبارات را به شما معرفي ميكند. پيشنهاد ميكنيم در قدم اول به واژه نامه سئو مراجعه كرده و عبارات و اصطلاحات اين حوزه را مرور كنيد. هركجا عبارت جديدي به گوش شما خورد كه معني آن را نميدانيد مجدد به اين بخش مراجعه كرده و جستجو كنيد. با اين كار سئو مبتدي را به طور كامل ياد ميگيريد و آماده هستيد تا وارد مرحله بعد (و مهم تر!) سئو شويد.

2- آموزش SEO پيشرفته (مطالعه كتاب هاي آموزش در حوزه سئو)

مطالعه مقالات اينترنتي ميتواند تكنيك هاي جذابي را در حوزه سئو به شما آموزش دهد ولي در اين مقالات مسير يادگيري براي شما مشخص نشده است. بيشتر مقالات آموزش سئو تمركز خود را بر يك حوزه يا تكنيك خاص قرار ميدهند و براي افرادي كه دقيقا در همان مرحله هستند مناسب خواهند بود.

براي شروع يادگيري سئو بهترين روش مطالعه كتاب هاي تخصصي در اين حوزه است. زيرا كتاب علاوه بر ارائه محتواي آموزشي مسير يادگيري را نيز پيش بيني ميكند. پيوستگي مطالب و يادگيري منظم موجب ميشود كه دچار سردرگمي يا تناقض نشويد.

البته دسترسي به كتاب هاي آموزش سئو و تشخيص ميزان اعتبار و كارايي آنها كار ساده اي نيست. به همين دليل در آكادمي طراحان فضايي را پيش بيني كرده ايم كه در آن به معرفي كتاب هاي مفيد در حوزه آموزش سئو

بهترين كتاب هاي آموزش سئو با دانلود رايگان- آكادمي وبسيما

آكادمي طراحان مجموعه اي از بهترين كتاب هاي داخلي و بين المللي در حوزه آموزش سئو را به شما معرفي ميكند. مطالعه كتاب بهترين روش براي يادگيري سئو است.

خواهيم پرداخت. اين كتاب ها در دسته بندي هاي مختلف قرار داده شده و توضيحات مختصري از محتواي آنها در اختيار شما قرار گرفته است. با مراجعه به كتابخانه سئو ميتوانيد به اين منابع ارزشمند دسترسي داشته باشيد و دانش سئو خود را از مبتدي به حرفه اي برسانيد.

3- مشاهده مجموعه فيلم‌هاي آموزش سئو

مطالعه مقالات و كتاب هاي الكترونيكي درك عميقي از مفاهيم و اصطلاحات سئو براي شما فراهم ميكند ولي ممكن است موجب شود تا در مسير يادگيري خود بخش‌هايي از محتوا را فراموش كرده يا از ديد شما پنهان بمانند.

براي مرور سريع مفاهيم و استفاده از صدا و تصوير با هدف انتقال سريع اطلاعات، پيشنهاد ميكنيم به بخش فيلم آموزش سئو

فيلم آموزش سئو — مجموعه ويدئويي يادگيري صفر تا صد سئو

مجموعه اي ارزشمند و كامل از فيلم هاي آموزش سئو كه مفاهيم و تكنيك هاي مرتبط با سئو داخلي و خارجي سايت را به صورت رايگان به شما آموزش ميدهد.

در سايت مراجعه نماييد تا ويدئوهاي رايگان و اختصاصي را به صورت دسته بندي شده و با ترتيب مشاهده نماييد.

4- شركت در دوره هاي آموزش سئو (سئو مبتدي و حرفه‌اي در عمل)

پس از آنكه دانش اوليه را در حوزه سئو كسب كرديد با انبوهي از سوالات مواجه خواهيد شد. شما به خوبي ميدانيد كه چه كارهايي براي موفقيت در سئو لازم است ولي احتمالا نميدانيد كه آنها را چطور و در چه زماني انجام دهيد. شركت در دوره هاي آموزشي به شما كمك ميكند مسير آزمون و خطا را كوتاه كرده و آنچه قرار است در يك سال تجربه كنيد در يك ماه ياد بگيريد.

آكادمي طراحان مفاهيم و موضوعات مختلف در سئو را طي 5 كارگاه تخصصي به شما آموزش ميدهد. پس از پايان اين دوره شما ميتوانيد تمام فعاليت هاي مرتبط با سئو يك سايت را مديريت كرده و استراتژي مناسبي براي سئو به كار بگيريد. براي اطلاعات بيشتر به صفحه دوره جامع آموزش سئو مراجعه نماييد.

دوره جامع آموزش سئو

تفاوت اصلي دوره آموزشي با كتاب يا مقالات سئو، انتقال تجربه در كنار دانش است. در اين دوره هاي آموزشي شما از تجربه متخصصين آكادمي طرراحان ا طي سالها فعاليت حرفه اي بهره مند ميشويد، مسير درست را مي شناسيد و بدون ترس از اشتباه فعاليت خود را در زمينه سئو آغاز ميكنيد.

آموزش سئو pdf (دانلود رايگان كتاب هاي آموزشي)

مطالعه كتاب يكي از رايج ترين روش ها براي يادگيري سريع در حوزه هاي تخصصي است. به همين دليل در اين بخش منابع معتبر و كتاب هاي تخصصي آموزش سئو را در اختيار شما عزيزان قرار داده ايم. اين كتاب ها در دسته بندي هاي متنوعي ارائه شده اند تا شما بتوانيد هر چه سريعتر كتاب مورد نظر خود را پيدا كنيد. گذشته از اينكه همه اين منابع ارزشمند را يك جا براي شما جمع كرديم، امكان دانلود رايگان كتاب هاي آموزش Seo را هم براي شما فراهم كرديم تا ديگر همه چيز براي يادگيري شما آماده باشد.

كتابخانه سئو

آموزش سئو حرفه اي (اصطلاحات تخصصي سئو)

براي شما هم اتفاق افتاده كه عبارتي را بشنويد يا در جايي ببينيد ولي مفهوم آن را درك نكرده باشيد؟ در اين بخش به معرفي اصطلاحات و مفاهيم مرتبط با حوزه سئو و بهينه سازي سايت مي پردازيم. فهميدن اين اصطلاحات به شما كمك ميكنند تا ماهيچه هاي سئو حرفه اي خود را تقويت كنيد و با تسلط به تئوري، خود را براي نبرد ميدان جنگ سئو آماده كنيد.

واژه نامه سئو

دوره جامع آموزش بهينه سازي سايت

ميتوان گفت سئو يك جنگ تمام عيار است! براي موفقيت در سئو خوب بودن كفايت نميكند بلكه شما بايد بهترين باشيد. براي پيروزي در يك جنگ بزرگ نيازمند استراتژي مناسب، نيروهاي شجاع و تعليم ديده، شناخت و آناليز رقيب، امكانات و ادوات كارآمد و آناليز و تصميم گيري در لحظه هستيم.

دوره جامع سئو مجموعه اي از 5 كارگاه تخصصي سئو (20 ساعت آموزش حضوري) است. در پايان دوره شما تمامي استانداردها و تكنيك هاي حرفه اي سئو را فرا ميگيريد و براي پيروزي در اين جنگ آماده ميشويد.

دوره جامع سئو

يادگيري سئو سايت از نظر متخصصين seo بين المللي

اولين راهي كه براي يادگيري سئو به ذهنتان ميرسد چيست؟ فيلم آموزش سئو؟ مقالات و كتاب ها؟ يكي از منابعي كه خيلي از علاقه مندان چشم هاي خود را بر روي آن ميبندند، استفاده از تجربه ارزشمند متخصصين و كارشناس هاي سئو است. در اين بخش به كاربردي ترين نكات و تجربيات متخصصين بين المللي براي سئو سايت اشاره خواهيم كرد. اين تجربيات ميتواند مسير يادگيري و اجراي تكنيك ها در پروژه هاي سئو را براي شما ساده و سريع كند. پس براي اينكه راه يادگيري سئو را براي خود هموار كنيد، از اين تجربيات نهايت استفاده را ببريد.

اگر آموزش رايگان سئو را كاملا پيش برويد قطعا زمان بيشتري از شما ميگيريد اما خب راه حل سريع و آسان آن پرداخت بهاي آن است و نيازي به آزمون و خطا نيست

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۳۶:۰۴ ] [ زهرا علي خوش ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی